Pondělí, Březen 1, 2021

Elektromobil a elektrokolo

10s4p.jpg

Kapacita baterie je udávána v miliampérhodinách (mAh). Bavíme-li se o Li-Ion bateriích, pak napětí článku je vždy 3,6 V (Volt). Články jsou v baterii pospojovány jak sériově (za sebou) tak paralelně (vedle sebe). Jeden Li-Ion článek má kapacitu 3,2 Ah.
Sériové spojení dává napětí baterie a paralelní kapacitu. Pokud jich tedy spojíme 10 sériově a 5 paralelně (označováno jako 10S5P), potom 10 článků – je 36 V a kapacita 5 baterií je 16 ampérhodin. Abychom získali výslednou kapacitu baterie ve Watthodinách (Wh), musíme tuto kapacitu ještě vynásobit napětím článku – tedy 36V x 16Ah = 576 Wh. To je kapacita baterií dnešních elektrokol.

baterie hybridu Yaris má 178V (3,6V x 48 článků), kapacitu 178V x 3,2Ah = 570 Wh.

Průměrný elektromobil na ujetí 100 km potřebuje cca 20 kWh energie.
Tesla model S má baterie o kapacitě 85 kWh.
Domácí nabíječka 3×3 kW potřebuje na nabití takové baterie cca 12 hodin.
Stejnosměrné rychlonabíječky nabízí výkon až 135 kW, dokáží standardní model S (baterie o kapacitě 85 kWh) dobít za 20 minut na 50 % (dojezd cca 210 km), za 40 minut na 80 % (dojezd cca 340 km) a za 75 minut na 100 % (dojezd cca 420 km).
https://cs.wikipedia … g/wiki/Tesla_Model_S

Lukou EV https://zpravy.aktua … 1e9aaa70cc47ab5f122/
čtyři elektromotory, z nichž každý je uložený v náboji kola, celkem 50kW
max. rychlost 150 km/h a na jedno nabití má ujet 300 kilometrů.

Administrátorská zóna

Translate