Jak získat přátele na Twitteru

Twitter je jednoduchá služba pro chytré lidi, Facebook je chytrá služba pro jednoduché lidi.

Co znamená slovo Twitter

Tweet je v angličtině citoslovce a sloveso pro ptačí pípání, štěbetání či cvrlikání.
Twitter by tedy šel do češtiny přeložit třeba jako pípal, cvrlikal nebo štěbetka.

Používejte hashtagy ‘#’ před slovem, napsat jde pomocí (AltGr + X).

Převzato z https://www.simindr.cz/ od autora knihy https://www.palmknih … relud-svobody-173593

Nejste ničím zajímavý, nic neumíte, ale chcete být oblíbený? Pak jsou sociální sítě to nejlepší místo právě pro vás! Jen trocha nezbytného rozkoukání stačí, aby se z vás postupně stala přirozená součást komunity. A že jste idiot nebo parchant, nikdo nepozná. Ověřeno v praxi.
V poslední době se objevuje stále větší množství návodů na to, jak zabodovat ve virtuálním prostoru sociálních sítí. Ale všechno je to takové upachtěné, snaživé, málo hravé a rozhodně neukazující celou pravdu. A ta je nemilosrdná a krutá. I Twitter chce být klamán.
A taky úspěšně klamaný je. Chování některých twitteristů nabízí úžasný studijní materiál, o který by bylo škoda se nepodělit. Proto v tomto textu naleznete zaručený návod na to, jak se chovat na sociálních sítích, aby to vedlo kýženým směrem popsaným v úvodu – aniž byste museli být předem slavní, úspěšní, nějak zajímaví či nedejbože něco umět. Návod aplikujeme do prostředí Twitteru, protože pro tuto potřebu představuje nejpříznivější prostředí; už proto, že s předstíráním nebo anonymitou se v něm dají hrát hry jednoduše a bez velkého rizika. Takže tady jsou pravidla hry.

Nejdřív si připusťte, že budete hrát hru. Předstírat, stylizovat se, klamat tělem a slovy a třeba i lhát. Předpokládejme, že vás to bude bavit a že se v tom najdete. Jinak byste to nedělali a radši byste krmili pípající ptáčky v parku než v sociální síti, že. Snadno si to omluvíte tím, že na sociálních sítích předstírají všichni.

Zvolte si vhodnou stylizaci. Puberťák, novinář, aktivista, odborník všeho druhu, cool týpek, nadržená s vnadami, drsná intelektuálka bez vnad, zato se sexy přísným pohledem skrz nemoderní brýle, nebo jen kámoš a parťák? Hrát si můžete, na co chcete, pokud jste připraveni to občas v nenáročné míře potvrdit i v realitě (není podmínkou, jen to urychluje proces).

Založte si Twitter účet.

Zvolte si přezdívku. Nick může být atraktivní, ale nesmí to vypadat prvoplánově. Může to být i vaše jméno, důležitá je však odlišitelnost a zapamatovatelnost. @jaroslavnovy je zaměnitelné, nudné, bez sexappealu a nikoho to nedojme. @JardaN nebo ještě lépe @NardaJ jsou o něco lepší, údernější a kratší, vzbuzující otázky, a tedy potenciální zájem. Může zabrat i @NewJ, pokud nebude zrovna obsazené, mezi náctiletými může fungovat @NewJ666, ale jistá ohranost a neoriginalita je v tom poznat (@NewX1572 je rafinovanější, tajemnější a můžete opíjet rohlíkem, že je to na počest vyvraždění Hugenotů, haha).

Ještě větší roli hraje obrázek, který se stane vaším štítem. Měl by odpovídat vaší stylizaci (viz bod 2) – provokativní nebo miloučký, identifikovatelný v timlajně na první pohled, výrazný. Dámy to mají jednodušší, to je ohraná pravda.

A pak je tu stručný popisek vaší osobnosti v profilu. Dodejte si význam (specialista, zkušený, majitel, nadšenec, milovník, fanoušek), identifikaci (jméno firmy, projektu, objektu, města, značky) a specializaci. Na pravdě nezáleží, zvlášť pokud vás nikdo nezná. Definice se provádí pomocí klíčových slov často anglického typu (čeština není cool), klidně můžete zkopírovat a poupravit dle potřeb již existující a prověřené popisky reálných osob, jako třeba „Business oriented person with perpetual enthusiasm“ či malých básní v próze „PR Guy / Ghost – Copywriter / Sea and Wind loving Skipper / Honda Rider / Magic Theater – Entrance Not For Everybody“, které lze variovat a permutovat do nekonečna, protože většinou stejně nic neznamenají a nebo znamenají cokoliv).

Začněte sledovat známé osobnosti, tzv. twitterbrity. Klidně projeďte nejsledovanější účty českého Twitteru a naklikejte si do feedu úplně všechny. Získáte tak přísup k těm nejprověřenějším hláškám, na kterých se báječně parazituje.

Tweety populárních osobností je třeba v pravidelných intervalech retweetovat, dokazujete tak, že jste schopni rozpoznat a ocenit kvalitu. Ukazujete, že patříte do party těch, kteří si rozumějí. Na konec každého retweetu se taky hodí přidat hashtag #like. Je to cool. Aspoň se o vás bude vědět, že víte, co je to hashtag a nebojíte se ho použít. Občas můžete zkusit na nějaký tweet s přiměřenou vlezlostí zareagovat a doufat, že při troše štěstí a ješitnosti twitterbrity získáte její odpověď. Vlastně to je dost pravděpodobné.

Vyhlédněte si lidi vámi vybrané specializace, pracovně tomu říkejme twitterová střední třída. Začněte je sledovat. Pokud jsou vděčni za každého followera (jsou) a zaujmete je svým profilem, začnou na oplátku oni sledovat vás. Doporučuje se jejich tweety profiltrovaně retweetovat, nikoliv ve velkém množství, zvykli by si. Ale pravidelné, byť jako po pečlivé úvaze vypadající retweetnutí s křehkou duší twitteristy toužícího po uznání dělá zázraky a je váš i s navijákem. A pokud je prvním háčkem sympatií retweet, za naviják slouží reakce a uznalý komentář. Použití hashtagu #like jsme již osvětlili, ale jsou vhodná i další moderní zvolání jako „coool“, „hustý“, #gut, popřípadě zmnožené vykřičníky. Např. tzv. trojvykřičník „!!!“ je nástrojem skutečně drsného, slovy šetřícího, tedy pokročilého uživatele a při absenci slov navíc umožňuje příjemci dosadit za ony tři znaky libovolný význam, který v nich bude schopen v daném kontextu odhalit, ať už od toho vašeho původního liší jakkoliv, pokud v něm vůbec nějaký byl.

Pravidlo č. 9 si ti zkušenější již jistě stihli shrnout do pregnantního: Twitteristům střední třídy pravidelně lezte do zadku. Retweetujte jejich žádosti o pomoc, doporučujte je ostatním, nahrávejte jim na smeč, vyzdvihujte jejich aktivitu a úspěchy. Nic nezabírá víc než lichotky, zvlášť když vám přitom není vidět do obličeje.

Občas si ve střední třídě vyberte oběť a jděte s ní na kafe. Po schůzce nezapomeňte napsat, že to bylo bezva a cool a skvělé. #like Je pravděpodobné, že dostanete na svůj tweet stejnou reakci a že si to ostatní followeři také přečtou. Váš společenský kredit přirozeně roste.

Když se náhodou ocitnete v blízkosti, byť virtuální, twitterbrity, využijte toho na maximum. Je hřích si takové věci nechávat pro sebe. Kdokoliv s počtem folllowerů vyšším, než je ten váš, může být užitečný na efektivní zaparazitění a závist ostatních.

Sledujte aktuální témata konverzací, nejpoužívanější hashtagy a přisajte se na ně ve chvíli, kdy kolem nich krouží celá řada potenciálních obětí. Jediný dobře mířený tweet s hashtagem, který je právě v centru zájmu, může vystřelit počet vašich followerů do netušených výšin – zvláště když se jedná o retweety prověřený ukradený starší obsah někoho jiného, vtip nebo obecnou pravdu, se kterou všichni souhlasí a nebojí se k ní přihlásit. Kritizujte to, co většina, doporučujte to, co se neobrátí proti vám.

Neriskujte. Zvláště na začátku. Cizí kočka se musí hladit po srsti. Rozhodně se vyvarujte lidem říkat, co si o nich doopravdy myslíte #!!! Přesto se neubráníte chybám, špatnému odhadu protistrany. Obzvláště v písemné formě je nedorozumění na světě téměř okamžitě. Pak berte zpátečku, hoďte svou předchozí aktivitu do vtipu nebo shoďte sami sebe, to je vůbec nejlepší. Použití emotikonů nezbytné, jejich konkrétní volba však nehraje zásadní roli. Ano, tohle je těžší disciplína, ale při pomalém a hlubokém dýchání vás správná slova napadnou – nedoporučuje se reagovat v prvních 60 sekundách po přečtení problematického tweetu.

Postupně zjistíte, že si můžete dovolit víc. Najdete pevnou půdu a základní počet followerů pod nohama a rozkoukáte se. Někteří lidé vás znají, jiní vědí, že si k vám mohou kdykoliv přijít pro povzbuzení, které jim ochotně poskytnete. Jste tu pro ně, aby tu oni mohli být pro vás.

Přečtěte si knihu Nebezpečné známosti. Je to nejlepší škola manipulace v psané formě, která kdy byla napsána. Vaším jediným úkolem pak už bude jen naučit se trasformovat jedinečné postupy rozepsané v mnohastránkových dopisech vikomta de Valmont a markýzy de Merteuil do textových útvarů s limitem 140 znaků.

Pokud zvládnete výše uvedené, jste prověřeným členem střední třídy na Twitteru. Dostat se výš, to už chce ještě něco navíc, ale tohle při troše snahy dovede téměř každý, kdo na to má žaludek a že jich není málo. Hodně štěstí vám a upřímnou soustrast vašim obětem.
Sejdeme se na Twitteru.

Z textu Litanie o jistotě, že něco má smysl

“Na světě nejsou hodný lidi a zlý lidi. Na světě jsou chybující lidi a zlý lidi. Musíme se naučit rozpoznávat tenhle rozdíl a dávat šanci těm s chybama, i když ty zlý dokážou líp předstírat, že žádný nemaj. Ty zlý je nakonec zdánlivě přestanou mít jenom proto, že začnou umlčovat a zavírat kritiky, co na ně poukazujou. Výhodou těch chybujících je, že je můžou zase vystřídat jiní, co udělaj jiný chyby. Právo na omyl je pořád životu bezpečnější než zákaz pochyb a nesouhlasu. Přestaňme být jako rukojmí se stockholmským syndromem, věčně toužící po bezpečí v náručí únosců. Jasně, velká část populace zažila svý nejlepší léta v tý nejhorší době a od tý dnešní toho moc nečeká a možná už ani moc nedostane. Ale pokud nevěří na nic dobrýho pro sebe, měla by dát šanci na něco jinýho aspoň svejm dětem.”